Köpvillkor
Allmänt
Innehållet på webbplatsen minuteplats.se är upphovsrättsligt skyddat och tillhör Miljöma AB som är ägare av sidan. Alla försök till stöld eller bedrägerier på sidan kommer att polisanmälas. Miljöma förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. När du beställer görs ett avtal mellan dig och Miljöma AB. En orderbekräftelse skickas till den e-postadress som du uppgett vid beställningen. Avtal ingås inte med omyndiga personer (18 år). Leveranser kan endast göras inom Sverige.
Miljöma AB
Org.nr 556160-5899
Post och leveransadress:
Kindgrensgatan 3
554 74 Jönköping
E-post: kundservice@minuteplats.se
Telefonnummer: 036-12 00 70
Moms reg.nr: SE 556160589901
Priser
Alla priser på sidan är i svenska kronor, inklusive moms. I kassan kan man se det totala priset inklusive moms och eventuell fraktkostnad. Vid felaktigheter beroende på teknik eller den mänskliga faktorn avseende prisinformation, antal, storlek etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera dessa i efterhand. Accepterar du inte korrigeringen så har du alltid rätt att avboka din beställning.
Vid prissänkta varor så gäller det så länge lagret räcker om inget annat anges.
Betalning
I samarbete med Klarna Checkout erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Mer information och fullständiga villkor om Klarna Checkout hittar du på klarna.se
Produkters färg
Färgåtergivningen på produkterna kan skilja sig från verkligheten beroende på dator och skärminställningar. Beställ gärna färgprov på de produkter där det är möjligt, om du känner dig osäker. Vi försöker återge färgerna så nära verkligheten som möjligt, men kan inte kontrollera hur just du upplever färgen.
Leverans
Leveranstiden inom Sverige är 3-7 arbetsdagar. Vid specialväv eller andra måttillverkade produkter kan leveranstiden uppgå till 7-12 arbetsdagar. I juli är det semestertider och leveranstiden kan därför bli längre när vi eller leverantörer har stängt. Vi skickar inte till adresser utanför Sverige i dagsläget.
Vi använder oss av DHL Service Point som har paketutlämning hos ombud. Avisering sker via sms till det mobilnummer du uppgett, alternativt till din e-postadress. Det går också bra att hämta i vår butik på Kindgrensgatan 3, 554 74 Jönköping. Mindre försändelser skickas via post.
Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar. Hämtar du inte ut paketet kommer det skickas tillbaka till oss och vi debiterar dig de kostnader som uppstår.
Transportskador ska registreras till ombudet vid avhämtandet av paketet.
Dina personuppgifter
När du beställer från oss uppger du dina personuppgifter. I samband med köpet godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att kunna fullfölja avtalet gentemot dig. Uppgifterna kan även användas av oss för marknadsföring, statistik samt produktutveckling. Vi kommer inte dela ut dina uppgifter till någon annan, så som tredje part, med undantag från de uppgifter som är nödvändiga för att kunna genomföra betalningar via Klarna Checkout. Myndigheter kan i vissa fall genom myndighetsbeslut eller med stöd av lag kräva uppgifter. Du har enligt Personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information vi har lagrat om dig. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post på kundservice@minuteplats.se.
Ångerrätt
Din ångerrätt gäller under 14 dagar från det att du har mottagit produkten enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal (SFS 2005:59). Ingen ångerrätt gäller på måttillverkade produkter eller produkter med specialväv. Om du vill åberopa din ångerrätt ska du meddela oss detta inom 14 dagar från det att du mottagit produkten genom att använda ångerblanketten som följer med i försändelsen eller så laddar du ner den här. Returfrakten står du för. Vi löser inte ut paket som skickas mot postförskott. Vi återbetalar hela beloppet om produkten är komplett, inkl. samtliga tillbehör, oanvänd och utan skador. Skulle produktens kvalitet och utseende ha påverkats till följd av att du har hanterat den ovarsamt eller använt den kommer avdrag på återbetalningen motsvarande värdeminskningen att göras.
Reklamation
Som konsument gäller Konsumentköplagen när du köper produkter av oss. Det innebär att vi i första hand reparerar eller byter ut produkter. Felet ska vara ursprungligt, det vill säga att felet ska ha funnits när du fick varan och inte orsakat av slitage, felaktigt montage eller användande. Reklamation ska göras inom skälig tid (inom 2 månader) från det att felet upptäcktes. Reklamationsrätten är tre år. För att vi ska kunna bedöma felaktigheten behöver vi undersöka produkten. Kontakta kundservice@minuteplats.se för hjälp med tillvägagångssätt.
Vid tvist förbinder vi oss att följa utslag av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).
Force majeure
Om en händelse inträffar som utgör force majeure är minuteplats.se, Miljöma AB befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Händelser så som t.ex. strejker, blockad, krig, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelser av större omfattning innebär force majeure. Även myndighetsbeslut och åtgärder kan utgöra force majeure t.ex. försäljningsförbud, ändrad lagstiftning, restriktioner etc.
Cookies
Minuteplats.se använder cookies för att din vistelse på webbsidan ska fungera bra. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information som gör att vi kan följa ditt surfande på vår webbplats.